dinsdag 17 januari 2012

Review: Three Bears - Uncle Bucky Bear 8" Dunny by Tado

Gister hebben René en ik de Three Bears series op de kop getikt. Dit is een serie met drie 8" Dunny's die beren voorstellen. Vandaag ga ik het hebben over de eerste beer van de serie, de Uncle Bucky Bear van Tado. De rest volgt.
Op de achterkant van de doos staat een leuk verhaaltje wat de beer nog even toelicht:
'Uncle Bucky is a smelly but happy guy. He loves to sing songs to himself and enjoys scaring children by taking out his glass eye. He's famous for his elaborate storytelling and his musty dungarees.


Uncle Bucky's only true friend is a fish he caught in the swamp by his house. The fish is rude and swears at people a lot. Uncle Bucky dreams of one day building a flying machine and flying all the way to Mississippi.'

Doos:
De doos is groter maar platter dan de doos van de MAD robber.
Er staan drie rode gekleurde silhouetten op de doos die de drie beren weergeven. Ook het houtpatroon en de 'boomstam'-letters er op vind ik leuk bedacht. Als je denkt aan beren denk je toch automatisch aan het bos (ik dan tenminste). Op de zijkanten van de doos staan de drie artiesten die de beren hebben gedesigned. En op de achterkant van elke doos staan de leuke verhaaltjes over beren, waarvan je er eentje hier boven kunt lezen. De doos vind ik leuk maar verder niet heel speciaal. Er zit geen onderscheid tussen de dozen van de drie beren.
Rating: 6,5/10



Verpakking:
De Dunny zit goed en veilig verpakt in plastic. In de verpakking zitten de Dunny zelf met zijn pijp, hoed en hengel. Hier voor zijn allemaal uitsparingen gemaakt zodat ze er niet uitvallen. De dunny zelf zit iets meer naar links zodat er genoeg plek overlblijft voor zijn attributen.
Het lijkt mij bijna onmogelijk dat deze Dunny beschadigd bij jou in huis komt. Dit omdat er rondom de Dunny nog wat ruimte over is en deze verpakking ook nog in een stevige kartonnen doos zit.
Rating: 8/10



Product:

Uncle Bucky is de enige beer waarvan je kunt zien dat hij ook echt zo heet. Hij heeft namelijk een naamplaatje op zijn borst. Voor de rest kan je zien dat hij een echte zorgeloze buitenbeer is die houdt van vissen, zijn pijpje hangt nonchelant uit zijn mondhoek.
Ik denk dat dat van de drie beren dit mijn favoriet is. Hij is dan ook wel surrealistisch met zijn hoed met ogen en pratende vis met snor! Zo als de andere twee beren is hij is de kleuren zwart, blauw, wit en grijs. Deze blije buitenbeer is meer zwart met blauw, wit en grijs. Hij past dan ook naar mijn idee het beste bij de Zulu Bear van ILoveDust maar doet Tea Bear van Jon Burgerman zeker geen teniet.
Rating: 8/10


Verdict:
Mijn eindoordeel over deze Dunny is dat ik hem erg leuk vind! Het is dan ook niet voor niets mijn favoriet. Het is gewoon alles bij elkaar de hengel met het visje eraan, de hoed met ogen, zijn pijpje in zijn mondhoek, het naamplaatje en de dode vis op zijn buik. Die je ook nog later ziet terug komen in een andere Dunny die ook van deze serie is.
Eindoordeel: 7,5

De complete Three Bears serie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...