donderdag 16 februari 2012

Review: MADL 5.5" by Doktor A

Vandaag weer een review. Dit maal over een Doktor A.
Doktor A is een meneer die een soort machanische toy-art maakt van vinyl... Nu lijkt dit raar, maar het is een -naar mijn idee- ontzettend leuke stijl.

Zijn stijl is zo herkenbaar, je weet gelijk wanneer een toy of kunstwerk van hem is. Doktor A heeft al verscheidende toy's gedesigned waarvan er veel van zijn eigen hand zijn (meestal hebben deze figuren iets absurds, een vis op een machine etc.) maar ook designed hij figuren  zo als de welbekende Munny, de Dunny en natuurlijk waar ik het vandaag over ga hebben: de MADL!

Doos:
Lees voor een review van de doos dit artikel van de MADL Armybot van MAD.
Dit maal wel met het koppie van de Doktor A op de bovenkant natuurlijk. Wel wat saai steeds dezelfde doos maar toch vind ik hem leuk bedacht.
Cijfer: 6,5/10


Verpakking:
Het blijft dezelfde lelijke verpakking. Ik denk niet dat het bij een van de MADL toys anders zal zijn. Jammer maar helaas, het is gewoon goedkoper en makkelijker. Ohja, en de verpakking maakt de toy er niet minder op.
Cijfer: 4/10



Product:
Het product, ja, wat zal ik zeggen. Het is een typische Doktor A. Je herkent meteen de 'Victoriaans Futuristische' stijl, zo als ToysREvil het heel mooi noemt. De Doktor A hier op de foto, is goudkleurig met een bronskleurige snor en een groen oog, dat me doet denken aan glas. Hij heeft een soort directeurspakje aan met een klein rood strikje. Zijn snor is zo immens groot dat hij niet eens helemaal op zijn hoofd past en doorloopt over de oren van de MADL. Op de achterkant zitten op zijn oren twee metertjes, die ik vind lijken op een soort drukmeters. En op zijn achterhoofd staat zijn naam, de naam van de moter die er in zit en hoe hij heet. Leuk gedaan!
Cijfer: 7,5/10


Verdict: 
Het eindoordeel zal wel weer lager uitkomen door de verpakking en de doos want het product is echt wel die dikke 7,5 waard. Of 'ie nog ergens te koop is weet ik niet maar wij hebben deze van eBay voor niet al te veel geld. Terwijl er maar 300 pieces van zijn wereldwijd! Ik vind het een erg leuke toy en er zal zeker nog wel meer komen van Doktor A.
Eindcijfer: 6


Met bijpassende Dunny uit de 2010 serie van Doktor A


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...